CUADERNO DE BITÁCORA ( CROACIA)
MOVILIDAD DE CROACIA
16 de octubre del 2021
Avui a migdia hem arribat a Split (Croàcia) per a contnuar amb les mobilitats
del nostre projecte Erasmus+ KA1/101 "A EUROPEAN EXPERIENCE IN
INCLUSIVENESS, PLURILINGUALISM AND NEW TECHNOLOGIES".
És el primer dia del curs ”Enhancing and motvaton strategies in the
contemporani classroom" per a nosaltres (Alicia Seró, Luis Giménez i Beatriz Gandul)
i per tant de trobada amb els nostres companys i professors. D’altra banda
comencem a conèixer aquesta meravellosa ciutat.
17 de octubre del 2021
Segon dia de curs “Being a 21 st century teacher” amb la professora Ana
Mladina Puljak avui ens expliquem els diferents elements i factors claus
referents a la motvació. Practquem l'Anglès amb el nostres companys i
professors que també ens ensenyen la seva cultura
18 de octubre del 2021
Iniciem el mat amb molta energia i ganes d'aprendre, després de les
refexions dels dies anteriors estem ansiosos de conèixer noves metodologies
per introduir a l'aula. Mirem l'horari i veiem que hi ha molts temes i aplicacions
per conèixer. Tot i així el mat discorre ràpid ja que estem gaudint i aprenent
juntament amb els nostres companys europeus a treballar d'una manera
diferent. Amb la intenció de potenciar el treball col·laboratu utlitzem una app
“SNAPSEED” crear cartells o murals per equips. Es tracta de buscar un eslògan
p e r “ v e n d r e ” l a n o s t r a assignatura i fer-la més atractva per als nostres alumnes. Ens
sorprèn els creatus que és aquesta actvitat i com fueixen les idees entre nosaltres malgrat
les difcultats de l'idioma.
La segona part del mat ens disposem a conèixer una infnitat
d'aplicacions per treballar a l'aula. Ens sembla molt interessant descobrir altres
maneres d'aprendre a través d'una metodologia més actva. Aquestes
aplicacions busquen que els nostres alumnes s'interessin i siguin part actva del
procés d'ensenyament i aprenentatge de manera més amena i didàctca.
Però el més emocionant del dia encara havia d'arribar: l'actve foor.
Com a docents som conscients de la difcultat de mantenir els nostres alumnes
quiets i atenent dins l'aula durant la dura jornada escolar, com si aquesta fos
l'ambient idoni per a l'aprenentatge; Tot i així, aviat comprovem que la
complexitat dels mecanismes d'aprenentatge es pot diluir amb aplicacions com
aquesta. Només allò que se sent i es gaudeix és susceptble de ser après de
manera sòlida pels nostres alumnes. És des d'aquest prisma en què cal
entendre una aplicació com a “actve foor”. Aquesta aplicació busca motvar
l'alumnat a través del moviment per trobar les respostes a unes preguntes
donades.
19 de octubre del 2021
La classe d'avui és molt especial i estem una mica nerviosos. Hem de fer
un vídeo de 3 minuts explicant la història de la ciutat. És un treball més
complex que els dels dies anteriors ja que requereix més atenció i preparació.
La professora ens divideix en grup intentant que siguin el més variats possible.
Hem de preparar el guió del vídeo, les imatges, buscar informació històrica de
la ciutat etc. A cada grup s'observa una actvitat frenètca, uns cercant a
internet, altres preparant els plànols per al vídeo etc. Ens resulta una de les
tasques més interessants del curs. Per editar el vídeo utlitzarem un editor molt
intuïtu “VITA”. Un cop realitzat un esborrany amb el fl conductor del vídeo,
els grups ens dirigim al centre per gravar algunes preses que després editarem
des del mòbil d'una manera sorprenent-me senzilla. Aquesta és de les
actvitats que més ens agraden doncs podem interactuar amb els nostres
col·legues europees de manera molt pràctca. Ens satsfà plenament la feina
amb la resta dels companys ja que entenem que tots formem part del mateix
context educatu i podem ajudar-nos els uns als altres. El resultat dels vídeos és
espectacular, mai no imaginem com n'és de divertt i didàctc una actvitat
d'aquest tpus.
Tornem a casa plens d'idees per a les nostres matèries i amb ganes de
compartr tot aquest coneixement amb els nostres companys.
21 de octubre del 2021
Ens dirigim cap al curs expectant per saber quines noves eines i
aplicacions treballarem. Només arribar la professora ens organitza en grups
per poder realitzar una gimcana. L'actvitat consta de 3 estacions amb un codi
QR a cadascuna. En escanejar el codi ens remet a una de les aplicacions
apreses on hem de resoldre un problema per passar a la següent estació. És un
exercici pràctc del més divertt i estmulant ja que ens posem en el paper dels
nostres alumnes. No només estem aprenent contnguts sinó que suposa tot un
repte en treballar en col·laboració amb la resta de membres de l'equip.
22 de octubre del 2021
Com a colofó al curs fem una posada en comú amb altres professors
d'altres cursos sobre els ensenyaments i les experiències adquirides a Croàcia.
Aquesta vetllada és de les més especials perquè podem conèixer de primera
mà les expectatves, experiències, aprenentatges i dubtes dels nostres
col·legues europeus. Descobrim que malgrat viure a milers de km de distància,
ens uneix un sentment comú de millora constant i un desig de canvi del
paradigma educatu amb la fnalitat de modernitzar-lo i adaptar-lo a la societat
actual.
Comentarios
Publicar un comentario