CUADERNO DE BITÁCORA ( CROACIA)

 MOVILIDAD DE CROACIA


16 de octubre del 2021


Avui a migdia hem arribat a Split (Croàcia) per a contnuar amb les mobilitats

del nostre projecte Erasmus+ KA1/101 "A EUROPEAN EXPERIENCE IN

INCLUSIVENESS, PLURILINGUALISM AND NEW TECHNOLOGIES".

És el primer dia del curs ”Enhancing and motvaton strategies in the

contemporani classroom" per a nosaltres (Alicia Seró, Luis Giménez i Beatriz Gandul)

i per tant de trobada amb els nostres companys i professors. D’altra banda

comencem a conèixer aquesta meravellosa ciutat.


17 de octubre del 2021


Segon dia de curs “Being a 21 st century teacher” amb la professora Ana

Mladina Puljak avui ens expliquem els diferents elements i factors claus

referents a la motvació. Practquem l'Anglès amb el nostres companys i

professors que també ens ensenyen la seva cultura


18 de octubre del 2021


Iniciem el mat amb molta energia i ganes d'aprendre, després de les

refexions dels dies anteriors estem ansiosos de conèixer noves metodologies

per introduir a l'aula. Mirem l'horari i veiem que hi ha molts temes i aplicacions

per conèixer. Tot i així el mat discorre ràpid ja que estem gaudint i aprenent

juntament amb els nostres companys europeus a treballar d'una manera

diferent. Amb la intenció de potenciar el treball col·laboratu utlitzem una app

“SNAPSEED” crear cartells o murals per equips. Es tracta de buscar un eslògan

p e r “ v e n d r e ” l a n o s t r a assignatura i fer-la més atractva per als nostres alumnes. Ens

sorprèn els creatus que és aquesta actvitat i com fueixen les idees entre nosaltres malgrat

les difcultats de l'idioma.

La segona part del mat ens disposem a conèixer una infnitat

d'aplicacions per treballar a l'aula. Ens sembla molt interessant descobrir altres

maneres d'aprendre a través d'una metodologia més actva. Aquestes

aplicacions busquen que els nostres alumnes s'interessin i siguin part actva del

procés d'ensenyament i aprenentatge de manera més amena i didàctca.

Però el més emocionant del dia encara havia d'arribar: l'actve foor.

Com a docents som conscients de la difcultat de mantenir els nostres alumnes

quiets i atenent dins l'aula durant la dura jornada escolar, com si aquesta fos

l'ambient idoni per a l'aprenentatge; Tot i així, aviat comprovem que la

complexitat dels mecanismes d'aprenentatge es pot diluir amb aplicacions com

aquesta. Només allò que se sent i es gaudeix és susceptble de ser après de

manera sòlida pels nostres alumnes. És des d'aquest prisma en què cal

entendre una aplicació com a “actve foor”. Aquesta aplicació busca motvar

l'alumnat a través del moviment per trobar les respostes a unes preguntes

donades.


19 de octubre del 2021


La classe d'avui és molt especial i estem una mica nerviosos. Hem de fer

un vídeo de 3 minuts explicant la història de la ciutat. És un treball més

complex que els dels dies anteriors ja que requereix més atenció i preparació.

La professora ens divideix en grup intentant que siguin el més variats possible.

Hem de preparar el guió del vídeo, les imatges, buscar informació històrica de

la ciutat etc. A cada grup s'observa una actvitat frenètca, uns cercant a

internet, altres preparant els plànols per al vídeo etc. Ens resulta una de les

tasques més interessants del curs. Per editar el vídeo utlitzarem un editor molt

intuïtu “VITA”. Un cop realitzat un esborrany amb el fl conductor del vídeo,

els grups ens dirigim al centre per gravar algunes preses que després editarem

des del mòbil d'una manera sorprenent-me senzilla. Aquesta és de les

actvitats que més ens agraden doncs podem interactuar amb els nostres

col·legues europees de manera molt pràctca. Ens satsfà plenament la feina

amb la resta dels companys ja que entenem que tots formem part del mateix

context educatu i podem ajudar-nos els uns als altres. El resultat dels vídeos és

espectacular, mai no imaginem com n'és de divertt i didàctc una actvitat

d'aquest tpus.

Tornem a casa plens d'idees per a les nostres matèries i amb ganes de

compartr tot aquest coneixement amb els nostres companys.


21 de octubre del 2021


Ens dirigim cap al curs expectant per saber quines noves eines i

aplicacions treballarem. Només arribar la professora ens organitza en grups

per poder realitzar una gimcana. L'actvitat consta de 3 estacions amb un codi

QR a cadascuna. En escanejar el codi ens remet a una de les aplicacions

apreses on hem de resoldre un problema per passar a la següent estació. És un

exercici pràctc del més divertt i estmulant ja que ens posem en el paper dels

nostres alumnes. No només estem aprenent contnguts sinó que suposa tot un

repte en treballar en col·laboració amb la resta de membres de l'equip.


22 de octubre del 2021


Com a colofó al curs fem una posada en comú amb altres professors

d'altres cursos sobre els ensenyaments i les experiències adquirides a Croàcia.

Aquesta vetllada és de les més especials perquè podem conèixer de primera

mà les expectatves, experiències, aprenentatges i dubtes dels nostres

col·legues europeus. Descobrim que malgrat viure a milers de km de distància,

ens uneix un sentment comú de millora constant i un desig de canvi del

paradigma educatu amb la fnalitat de modernitzar-lo i adaptar-lo a la societat

actual.






Comentarios

Entradas populares